Kierownik biura
Kierownik biura (Office Manager) zajmuje się tworzeniem i utrzymywaniem sprawnie funkcjonującego biura. Organizuje, koordynuje i zarządza pracą biura, nadzoruje pracę pracowników biura w celu stwarzania warunków do osiągania maksymalnej wydajności kosztowej oraz produktywności firmy.
Kierownik biura to zawód o charakterze administracyjno-biurowym. Do jego zadań należy sporządzanie wewnętrznych regulaminów, instrukcji i zarządzeń oraz procedur w zakresie czynności biurowych, nadzór nad przepływem korespondencji i archiwizacją dokumentów. Planuje i nadzoruje zaopatrzenie w materiały biurowe, wyposażenie i urządzenia biurowe, kontroluje koszty w zakresie działalności administracyjno-biurowej. Zarządza pracą podległych mu pracowników.
Nauczymy Cię jak wykorzystywać posiadane przez Ciebie zdolności organizacyjne, umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, elastyczność w podejściu do ludzi, odporność na stres oraz wysoką kulturę osobistą.
Przekażemy Ci naszą wiedzę na temat przygotowania procedur obowiązujących dla wszelkich czynności biurowych, prowadzenia i koordynowania sprawami administracyjno-gospodarczymi firmy, przygotowania wewnętrznych aktów prawnych, tj. zarządzeń, aneksów, poleceń służbowych oraz różnych pism urzędowych, planowania, organizacji i nadzorowania pracy podległych pracowników biura, udziału w negocjacjach i utrzymaniu kontaktów z kontrahentami firmy oraz pozyskiwania nowych kontrahentów, nadzorowania przepływu korespondencji oraz archiwizacji dokumentów biura, kontroli wydatków biurowych, organizacji i nadzoru zaopatrzenia biura w materiały biurowe, wyposażenie oraz urządzenia biurowe, organizacji imprez integracyjnych dla pracowników, współpracy z doradcami prawnymi, z bankami i innymi instytucjami zewnętrznymi, pełnienia nadzoru nad prowadzeniem spraw osobowych, tj. rekrutacji, rozmieszczenia, fluktuacji kadr, nagradzania i karania pracowników oraz prowadzenie akt i dokumentów pracowniczych.
Absolwenci kierunku Kierownik biura znajdą zatrudnienie w każdej firmie i instytucji, niezależnie od branży. Stanowisko to występuje w przedsiębiorstwach, instytucjach, urzędach, stowarzyszeniach, organizacjach różnych typów i wielkości. Słuchacze mogą podjąć pracę w administracji samorządowej, w jednostkach samorządu terytorialnego, w urzędach powiatowych i gminnych, w urzędach marszałkowskich, w urzędach państwowych, w ZUS-ie. Otworem stoją też firmy ubezpieczeniowe, agencje celne, urzędy skarbowe oraz banki.
Szkolny plan nauczania
Kierownik biura 334101 |
|||
Przedmiot |
semestr I |
semestr II |
Razem |
Podstawy prawa |
10 |
|
10 |
Prawo administracyjne |
15 |
20 |
35 |
Organizacja pracy biurowej |
30 |
40 |
70 |
Podstawy ekonomii |
30 |
20 |
50 |
Podstawy rachunkowości |
25 |
15 |
40 |
Język angielski |
15 |
30 |
45 |
Razem |
125 |
125 |
250 |