Kierownik biura

Kierownik biura (Office Manager) zajmuje się tworzeniem i utrzymywaniem sprawnie funkcjonującego biura. Organizuje, koordynuje i zarządza pracą biura, nadzoruje pracę pracowników biura w celu stwarzania warunków do osiągania maksymalnej wydajności kosztowej oraz produktywności firmy.

Kierownik biura to zawód o charakterze administracyjno-biurowym. Do jego zadań należy sporządzanie wewnętrznych regulaminów, instrukcji i zarządzeń oraz  procedur w zakresie czynności biurowych, nadzór nad przepływem korespondencji i archiwizacją dokumentów. Planuje i nadzoruje zaopatrzenie w materiały biurowe, wyposażenie i urządzenia biurowe, kontroluje koszty w zakresie działalności administracyjno-biurowej. Zarządza pracą podległych mu pracowników.

Nauczymy Cię jak wykorzystywać posiadane przez Ciebie zdolności organizacyjne, umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, elastyczność w podejściu do ludzi, odporność na stres oraz wysoką kulturę osobistą.

Przekażemy Ci naszą wiedzę na temat przygotowania procedur obowiązujących  dla wszelkich czynności biurowych, prowadzenia  i koordynowania sprawami  administracyjno-gospodarczymi firmy, przygotowania  wewnętrznych aktów prawnych, tj. zarządzeń, aneksów, poleceń służbowych oraz różnych pism urzędowych, planowania, organizacji i nadzorowania pracy podległych pracowników biura, udziału w negocjacjach i utrzymaniu kontaktów  z kontrahentami firmy oraz pozyskiwania nowych kontrahentów, nadzorowania przepływu  korespondencji oraz archiwizacji dokumentów biura, kontroli wydatków biurowych, organizacji i nadzoru zaopatrzenia biura w materiały biurowe, wyposażenie oraz urządzenia biurowe, organizacji imprez integracyjnych dla pracowników, współpracy z doradcami prawnymi, z bankami i innymi instytucjami zewnętrznymi,  pełnienia nadzoru nad prowadzeniem spraw osobowych, tj. rekrutacji, rozmieszczenia, fluktuacji kadr, nagradzania i karania pracowników oraz prowadzenie akt i dokumentów pracowniczych.

Absolwenci kierunku Kierownik biura znajdą zatrudnienie w każdej firmie i instytucji, niezależnie od branży. Stanowisko to występuje w przedsiębiorstwach, instytucjach, urzędach, stowarzyszeniach, organizacjach różnych typów i wielkości. Słuchacze mogą podjąć pracę w administracji samorządowej, w jednostkach samorządu terytorialnego, w urzędach powiatowych i gminnych, w urzędach marszałkowskich, w urzędach państwowych, w ZUS-ie. Otworem stoją też firmy ubezpieczeniowe, agencje celne, urzędy skarbowe oraz banki.

Szkolny plan nauczania

Kierownik biura 334101

Przedmiot

semestr I

semestr II

Razem

Podstawy prawa

10

 

10

Prawo administracyjne

15

20

35

Organizacja pracy biurowej

30

40

70

Podstawy ekonomii

30

20

50

Podstawy rachunkowości

25

15

40

Język angielski

15

30

45

Razem

125

125

250


Powyższa strona ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art.66 §1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. B&B CENTER zastrzega sobie możliwość zmian bez podawania przyczyn.