Przedstawiciel handlowy. Podstawy negocjacji i techniki sprzedaży.
30 godzin
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu profesjonalnej i efektywnej obsługi transakcji kupna-sprzedaży.
Negocjacje:
1. Przygotowanie do negocjacji – proces negocjacji i charakterystyka dobrego negocjatora.
2. Rodzaje negocjacji:
- twarde
- miękkie
- stanowiskowe
- otwarte.
3. Style negocjacji:
- kompromis
- dominacja
- dostosowanie się
- unikanie
4. Techniki wywierania wpływu w relacjach biznesowych.
5. Sytuacje kryzysowe i radzenie sobie z nimi.
6. Warsztaty z komunikacji:
- werbalnej - co mówić?, jak mówić?, plan i treść wypowiedzi, stosowanie odpowiednich form, pojęć terminów,
- niewerbalnej – prawidłowa postawa ciała, odpowiedni ton głosu, kontrola kontaktu wzrokowego, elementy stylu biznesowego.
Techniki sprzedaży:
1. Segmentacja klientów. Diagnoza potrzeb klienta.
2. Wizerunek sprzedawcy. Efektywne pozyskiwanie klientów – kontakt pośredni i bezpośredni.
3. Zasady budowania środowiska sprzedaży.
4. Psychologia i emocje w procesie sprzedaży.
5. Optymalizacja sprzedaży. Techniki tradycyjne i nowoczesne.
6. Prawne aspekty sprzedaży – umowy kupna sprzedaży, gwarancje, reklamacje.
7. Warsztaty – prowadzenie rozmów handlowych.